Introductie
Ben jij een creatieve inkoper met minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van inkoop en collectionering en heb je een goed gevoel voor commerciële en trendy mode? Zit je boven op de laatste trends en ben je een goede sparringpartner voor de designers? Lees dan onderstaande vacature. Voor één van onze opdrachtgevers zoeken wij een Buyer/ Brandmanager die samen met de Designer verantwoordelijk wordt voor de totstandkoming van een commerciële collectie die een goede bijdrage levert aan het bedrijfsresultaat op gebied van identiteit, omzet en rendement. In deze functie zijn je creativiteit, je commercialiteit en je analytisch vermogen belangrijk om de beste collectie neer te zetten.
Organisatie
Onze opdrachtgever is een Nederlandse retailketen waar een no-nonsense mentaliteit heerst, waar hard gewerkt wordt en samenwerken belangrijk is.
Functie
Als Brandmanager ontwikkel je samen met de Designer en Graphic Designer de totale collectie. Het gehele proces van creëren, uitwerken, controleren en het ingeven van de collectie bij de leveranciers valt onder jouw verantwoordelijkheid. Je maakt een inkoopplan en kiest voor de juiste items die passen bij de visie en de doelgroep van het merk. Daarin weet je de juiste balans te vinden tussen commerciële en vernieuwende artikelen. De administratieve afhandeling, budgetbewaking en de collectie commercieel beheren zijn ook onderdelen van jouw dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast ga je regelmatig shoppen in binnen- en buitenland ter inspiratie.
- Je evalueert wekelijks de verkoopresultaten waarna je de eventuele gemiste artikelen binnen je collectie snel traceert en voorstellen doet om artikelen te repeaten, aan te vullen of af te prijzen.
- Samen met de designers ontwikkel je de collectie, stel je de keylooks samen en kies je voor de juiste artikelen die passen bij je doelgroep. Daarin zorg je voor de juiste balans tussen commerciële en vernieuwende items.
- Je reist voor shopping/productietrips met de Designer.
- Met behulp van SAP BI analyseer je de verkoopcijfers, ben je op de hoogte van de voorraad en stuurt deze bij indien nodig. Je bepaalt of repeat orders of afprijzingen nodig zijn en communiceert dit met de juiste afdelingen.
- Je werkt samen met een productdeveloper.
- Je beoordeelt samples/trimmings/materiaal etc. op het commerciële aspect en/of het voldoet aan het vooraf vastgestelde DNA.
Functie-eisen
Om deze functie van Brandmanager goed te kunnen vervullen zoeken wij een kandidaat die gewend is initiatieven te nemen, die vakkundigheid en marktkennis meebrengt en die bovenal creatief en out of the box kan denken. Iemand die doel- en resultaatgericht werkt, waarde hecht aan de kwaliteit van het werk en het product en voldoet aan onderstaand profiel:
- HBO Modemanagement (TMO, AMFI, SAXION, FTT -Warenkennis / Detex).
- Minimaal 3 jaar inkoopervaring en ervaring met collectioneren.
- Analytisch vermogen en cijfermatig inzicht.
- Modebewust en op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in de mode.
- Goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels.
Sollicitatie
Krijg je energie van de werkzaamheden zoals deze genoemd zijn in bovenstaande vacature en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan via de button hieronder. Ben je op zoek naar een baan in de mode en voldoet deze vacature niet aan jouw wensen? Bekijk dan alle vacatures in fashion. Voor vragen kan je contact opnemen met Loes Noom 06-109 55 167.